Gelecek için
hazır mısınız?
GİZLİLİK VE KİŞİSEL VERİLERİN KORUNMASI İLKELERİ
1. AMAÇ, KAPSAM VE VERİ SORUMLUSU
İşbu Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması İlkeleri (“İlkeler”), Coresys Endüstri Yazılımları Danışmanlık Hizmet San. ve Tic. Ltd. (“Şirket”) yahut “Veri Sorumlusu” olarak anılacaktır) kişisel verilerin korunmasına ilişkin kabul ettiği ilkeleri düzenlemekte, Müşteri, Aday Müşteri, Tedarikçi, Çalışan Adayı, Çevrimiçi Ziyaretçi (“Kişi Grupları”) ait kişisel verilerin işlenmesine ilişkin olarak kişisel veri işleme ilkelerini belirlemekte ve söz konusu kişi gruplarını 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu (“6698 sayılı Kanun”) uyarınca aydınlatmayı hedeflemektedir.
2. KİŞİSEL VERİLERİNİN İŞLENMESİNE İLİŞKİN İLKELER
Şirket olarak Veri Sorumlusu sıfatı ile aşağıdaki ilkeler çerçevesinde kişisel verilerinizi işlemekteyiz.
2.1 Hukuka ve Dürüstlük Kuralına Uygun İşleme
Kişisel verilerinizin işlenmesinde hukuksal düzenlemelerle getirilen ilkeler ile genel güven ve dürüstlük kuralına uygun hareket edilmektedir. Bu ilke uyarınca özellikle, Veri Sorumlusu olarak kişisel veri işleme amaçlarımıza ulaşmaya çalışırken çıkarlarınızı ve makul beklentilerinizi de dikkate almakta, haklarımızı kötüye kullanmamakta ve veri işleme faaliyetlerimizde şeffaflık prensibine uygun hareket etmekteyiz.
2.2 Kişisel Verilerin Doğru ve Gerektiğinde Güncel Olmasını Sağlama
Kişisel verilerin doğruluğunun ve güncelliğinin önemini vurgulayan bu ilke doğrultusunda meşru menfaatleriniz dikkate alınarak, işlenen verilerin doğru ve güncel olması için dönemsel kontrol ve güncellemeler yapılmakta ve bu doğrultuda gerekli tedbirler alınmaktadır. Bu kapsamda kişisel verilerin doğruluğunu kontrol etme ve gerekli düzeltmeleri yapmaya yönelik sistemler Şirket bünyesinde oluşturulmaktadır. Ayrıca, kişisel verilerin toplandığı kaynakların doğruluğu kontrol edilmekte ve kişisel verilerin doğru olmamasından kaynaklı talepler göz önünde bulundurulmaktadır. Dolayısıyla, bu ilke 6698 sayılı Kanun uyarınca sahip olduğunuz kişisel verilerin düzeltilmesini talep etme hakkı ile de uyumlu olarak uygulanmaktadır.
2.3 Belirli, Açık ve Meşru Amaçlarla İşleme
Kişisel verileriniz açık, belirli ve meşru veri işleme amaçlarına dayalı olarak işlenmektedir. Bu bağlamda, kişisel veri işleme faaliyetlerimizin, ilgili kişilerce açık bir şekilde anlaşılabilir olmasını sağlamakta, hangi amaçlara ve hukuki işleme şartlarına dayandığını işbu İlkeler’in 5 ve 7. maddeleri ile tespit ve açıkça ifade etmekteyiz.
2.4 İşlendikleri Amaçla Bağlantılı, Sınırlı ve Ölçülü Olma
Kişisel verileriniz, öngörülen amaç/amaçların gerçekleştirilebilmesi için ölçülü, amaçla ilintili ve sınırlı biçimde işlenmekte ve amacın gerçekleştirilmesiyle ilgili olmayan veya ihtiyaç duyulmayan kişisel verilerin işlenmesinden kaçınılmaktadır. Yine bu ilke kapsamında mevcutta olmayan ve sonradan gerçekleşmesi düşünülen amaçlarla kişisel veri toplanmamakta veya işlenmemektedir.
2.5 İlgili Mevzuatta Öngörülen veya İşlendikleri Amaç İçin Gerekli Olan Süre Kadar Muhafaza Etme
Kişisel verileriniz ancak ilgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar muhafaza edilmektedir. Bu konuda, Veri Sorumlusu olarak, ilgili idari ve teknik tedbirleri almakta ve uygulamaktayız. Bu kapsamda, öncelikle ilgili mevzuatta kişisel verilerin saklanması için bir süre öngörülüp öngörülmediği tespit edilmekte, bir süre belirlenmişse bu süreye uygun davranılmakta, bir süre belirlenmemişse kişisel veriler işlendikleri amaç için gerekli olan süre kadar saklanmaktadır. Sürenin bitimi veya işlenmesini gerektiren sebeplerin ortadan kalkması halinde, daha uzun süre işlenmelerine izin veren hukuki bir sebep bulunmaması halinde, kişisel verileriniz kişisel verilerin korunması mevzuatına uygun şekilde silinmekte, yok edilmekte veya anonim hale getirilmektedir.
3. KİŞİSEL VERİLERİNİN İŞLENMESİ ŞARTLARI
Kişisel verileriniz, Şirket tarafından, aşağıda yer alan şartlar çerçevesinde işlenebilmektedir.
3.1 Kanunlarda Açıkça Öngörülmesi
Temel kural kişisel verilerin ilgili kişilerin açık rızası olmadan işlenememesi olup, bu istisnaya göre kanunlarda açıkça kişisel veri işlenmesi öngörüldüğü hallerde, kişisel verileriniz işlenebilecektir.
3.2 Fiili İmkânsızlık Sebebiyle İlgilinin Açık Rızasının Alınamaması
Fiili imkânsızlık nedeniyle rızasını açıklayamayacak durumda olan veya rızasına geçerlilik tanınamayacak olan ilgili kişinin kendisinin ya da başka bir kişinin hayatı veya beden bütünlüğünü korumak için kişisel verisinin işlenmesinin zorunlu olması halinde kişisel verileriniz işlenebilecektir. Bu doğrultuda, rızanın açıklanamadığı ya da geçerli olmadığı hallerde, kişilerin hayat veya beden bütünlüğünün korunması için zorunlu olması şartıyla kişisel verilerin işlenebileceği öngörülmektedir.
3.3 Sözleşmenin Kurulması veya İfasıyla Doğrudan İlgi Olması
Sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla, sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması halinde kişisel verileriniz işlenebilecektir. Bu şart ile geçerli bir sözleşmede bulunulan yükümlülüklerin yerine getirilmesi amacıyla taraflara ilişkin kişisel verilerin işlenmesi durumunda ayrıca açık rızaya gerek bulunmayacaktır.
3.4 Şirket’in Hukuki Yükümlülüğünü Yerine Getirmesi
Veri sorumlusu olarak hukuki yükümlülükleri yerine getirmek için işlemenin zorunlu olması halinde kişisel verileriniz işlenebilecektir.
3.5 Kişisel Verilerin Alenileştirilmesi
Kişisel verileriniz tarafınızca alenileştirilmiş, yani sizin tarafınızdan kamuoyu ile paylaşılmış olması halinde, işlenebilecektir. Bu noktada, korunması gereken hukuki yararın ortadan kalktığı kabul edilmektedir.
3.6 Bir Hakkın Tesisi veya Korunması için Veri İşlemenin Zorunlu Olması
Bir hakkın tesisi, kullanılması veya korunması için veri işlemenin zorunlu olması halinde kişisel verileriniz işlenebilecektir.
3.7 Meşru Menfaate Dayalı Olarak Verilerin İşlenmesi
Şirket’in meşru menfaatleri için veri işlemenin gerekli olması halinde kişisel verileriniz işlenebilecektir. Buna göre, Şirket, çalışanının temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, çalışanların terfileri, maaş zamları yahut sosyal haklarının düzenlenmesi gibi amaçlarla kişisel verileri işlenebilir. Öte yandan bu gibi durumlarda dahi, kişisel verilerin korunmasına ilişkin temel ilkelere uyulacak ve ilgili kişinin menfaat dengesinin gözetilecektir.
3.8 Açık Rızaya Dayalı Olarak İşlenmesi
Kişisel verilerin açık rızaya dayanılarak işlenmesi asıl kural olmakla birlikte, işbu maddede belirtilen diğer şartların varlığı halinde ilgili kişilerin açık rızasına dayanılmamaktadır. Aksi halde, hakkın kötüye kullanılmasından bahsedilebilecektir. Bu bağlamda kişisel verileriniz, işbu İlkelerde belirtilen şartlardan herhangi birine dayalı olarak işlenemediği durumlarda, açık rızaya dayalı olarak işlenmektedir.
4. KİŞİSEL VERİLERİN KATEGORİZE EDİLMESİ
Veri Sahibi | Veri Kategorisi |
Müşteri | Kimlik Bilgisi |
Finansal Bilgiler | |
Hukuki İşlem Bilgisi | |
Görsel ve İşitsel Bilgiler | |
İşlem Güvenliği | |
İletişim Bilgisi | |
Pazarlama Bilgisi | |
Müşteri İşlem Bilgisi | |
Çalışan Adayı | Kimlik Bilgisi |
İletişim Bilgisi | |
Mesleki Deneyim Bilgisi | |
Özlük Bilgisi | |
İşlem Güvenliği Bilgisi | |
Aday Müşteri | Kimlik Bilgisi |
İletişim Bilgisi | |
Pazarlama Bilgisi | |
İşlem Güvenliği Bilgisi | |
Müşteri İşlem Bilgisi | |
Tedarikçi /İş Ortağı Yetkilisi | Kimlik Bilgisi |
İletişim Bilgisi | |
Finansal Bilgiler | |
Hukuki İşlem Bilgisi | |
İşlem Güvenliği Bilgisi | |
Çevrimiçi Ziyaretçi- Üye | Kimlik Bilgisi |
İletişim Bilgisi | |
İşlem Güvenliği Bilgisi |
5. KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENME AMAÇLARI
Şirket’te, 6698 sayılı Kanun’un 5. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları dahilinde ilgili kişi grubuna göre aşağıdaki amaçlar ile kişisel veriler işlenebilmektedir.
5.1 MÜŞTERİ
İşleme Amacı | Veri Kategorisi |
Şirket tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden faydalandırılabilmesi için gerekli iş ve operasyonel süreçlerinin yürütülmesi | Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Pazarlama |
Hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi | Kimlik, İletişim, Görsel ve İşitsel, Hukuki İşlem, Finans, Müşteri İşlem |
İş faaliyetlerinin yürütülmesi ve denetimi | Kimlik, Finans, Hukuki İşlem, Görsel ve İşitsel, İşlem Güvenliği, İletişim, Müşteri İşlem, Pazarlama
|
Finans ve muhasebe işlerinin takibi | Kimlik, İletişim, Finans, Müşteri İşlem |
Müşteri ilişkileri yönetimi ve müşteri memnuniyeti aktiviteleri süreçlerinin planlanması ve icrası | Kimlik, İletişim, Pazarlama, Müşteri İşlem |
Müşteri talep ve şikayetlerinin takibi | Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem |
Bilgi güvenliği süreçlerinin planlanması, alt yapısının oluşturulması ve yönetilmesi ile denetimi ve icrası | Kimlik, İletişim, İşlem Güvenliği |
5.2 ÇALIŞAN ADAYI
İşleme Amacı | Veri Kategorisi |
İnsan kaynakları süreçlerinin planlanması ve icrası | Kimlik, İletişim, Mesleki Deneyim, Özlük |
Mevzuattan kaynaklı yükümlülüklerin yerine getirilmesi | Kimlik, İletişim, Mesleki Deneyim, İşlem Güvenliği |
Personel temin süreçlerinin yürütülmesi | Kimlik, İletişim, Mesleki Deneyim, Özlük |
5.3 ADAY MÜŞTERİ
İşleme Amacı | Veri Kategorisi |
Şirket tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden faydalandırılabilmesi için gerekli iş ve operasyonel süreçlerinin yürütülmesi | Kimlik, İletişim, Müşteri İşlem, Pazarlama |
İş faaliyetlerinin yürütülmesi ve denetimi | Kimlik, İşlem Güvenliği, İletişim, Müşteri İşlem, Pazarlama
|
Müşteri ilişkileri yönetimi ve müşteri memnuniyeti aktiviteleri süreçlerinin planlanması ve icrası | Kimlik, İletişim, Pazarlama, Müşteri İşlem |
Bilgi güvenliği süreçlerinin planlanması, alt yapısının oluşturulması ve yönetilmesi ile denetimi ve icrası | Kimlik, İletişim, İşlem Güvenliği |
5.4 TEDARİKÇİ / İŞ ORTAĞI YETKİLİSİ
İşleme Amacı | Veri Kategorisi |
Şirket tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden faydalandırılabilmesi için gerekli iş ve operasyonel süreçlerinin yürütülmesi | Kimlik, İletişim, Finans, İşlem Güvenliği, Hukuki İşlem |
Mal ve hizmet satın alım süreçlerinin yürütülmesi | Kimlik, İletişim, Finans, İşlem Güvenliği, Hukuki İşlem |
Sözleşme süreçlerinin yürütülmesi | Kimlik, İletişim, Hukuki İşlem |
Saklama ve arşiv süreçlerinin yürütülmesi | Kimlik, İletişim, Finans, İşlem Güvenliği, Hukuki İşlem |
5.5 ÇEVRİMİÇİ ZİYARETÇİ
İşleme Amacı | Veri Kategorisi |
Pazarlama analiz çalışmalarının yürütülmesi | Kimlik, İletişim, İşlem Güvenliği |
Reklam / kampanya / promosyon süreçlerinin yürütülmesi | Kimlik, İletişim, İşlem Güvenliği |
İletişim faaliyetlerinin yürütülmesi | Kimlik, İletişim |
Ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi çalışmalarının yürütülmesi | Kimlik, İletişim |
Faaliyetlerin mevzuata uygun yürütülmesi | İşlem Güvenliği |
6. KİŞİSEL VERİLERİN AKTARIMI
Kişisel verileriniz; yurt içinde ve yurt dışında yerleşik iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize, hukuken yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere, işbu Gizlilik ve Kişisel Verilerin Korunması İlkeleri’nin 3. ve 5. Maddelerinde yer verilen ilke ve amaçlar ile 6698 sayılı Kanun’un 8. ve 9. Maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları çerçevesinde sınırlı olarak aktarılabilecektir.
7. KİŞİSEL VERİ TOPLAMANIN YÖNTEMİ VE HUKUKİ SEBEBİ
Şirket’e elektronik ortamda iletilen kişisel verileriniz ilgili kişi gruplarına göre aşağıdaki şekilde işlenmektedir.
7.1 MÜŞTERİ
Müşteri kişisel verileri, 6698 sayılı Kanun’un 5. maddesinde yer alan, “bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması”, “veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması”, “ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması”, “açık rıza” hukuki sebeplerine dayanarak, fiziki ve elektronik ortamlarda, yazılı veya sözlü veri aktarım araçları ile veri kayıt sistemini parçası olarak bizzat kişiden yahut üçüncü kişiden alınmak suretiyle otomatik yolla işlenmektedir.
7.2 ADAY MÜŞTERİ
Aday Müşteri kişisel verileri, 6698 sayılı Kanun’un 5. maddesinde yer alan “ilgili kişinin kendisi tarafından alenileştirilmiş olması”, “ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması”, “açık rıza” hukuki sebeplerine dayanarak, fiziki ve elektronik ortamlarda, yazılı veya sözlü veri aktarım araçları ile veri kayıt sistemini parçası olarak bizzat kişiden yahut üçüncü kişiden alınmak suretiyle otomatik yolla işlenmektedir.
7.3 ÇALIŞAN ADAYI
Çalışan Adayı kişisel verileri, 6698 sayılı Kanun’un 5. maddesinde yer alan, kurulması ihtimali bulunan iş sözleşmesi bağlamında “bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması”, “ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebeplerine dayanarak, elektronik ortamda başvuru formu doldurulmak suretiyle, fiziki form doldurulması suretiyle veri kayıt sistemini parçası olarak bizzat kişiden yahut üçüncü kişiden alınmak suretiyle otomatik yolla işlenmektedir.
7.4 TEDARİKÇİ / İŞ ORTAĞI YETKİLİSİ
Tedarikçi / İş Ortağı yetkilisi kişisel verileri, 6698 sayılı Kanun’un 5. maddesinde yer alan, “bir sözleşmenin kurulması veya ifasıyla doğrudan doğruya ilgili olması kaydıyla sözleşmenin taraflarına ait kişisel verilerin işlenmesinin gerekli olması”, “veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması”, “ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” hukuki sebeplerine dayanarak, fiziki ve elektronik ortamlarda, yazılı veya sözlü veri aktarım araçları ile veri kayıt sistemini parçası olarak bizzat kişiden yahut üçüncü kişiden alınmak suretiyle otomatik yolla işlenmektedir.
7.5 ÇEVRİMİÇİ ZİYARETÇİ
Çevrimiçi Ziyaretçi, kişisel verileri, 5651 Sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi Ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun ve 6698 sayılı Kanun’un 5. maddesinde yer alan, “ilgili kişinin temel hak ve özgürlüklerine zarar vermemek kaydıyla, veri sorumlusunun meşru menfaatleri için veri işlenmesinin zorunlu olması” ve “veri sorumlusunun hukuki yükümlülüğünü yerine getirebilmesi için zorunlu olması” hukuki sebeplerine dayanarak otomatik yolla işlenmektedir.
8. KİŞİSEL VERİLERİN GÜVENLİĞİ
Şirket, kişisel verilerin güvenliğini sağlamak, hukuka aykırı olarak işlenmesini önlemek adına, yetkisiz erişim risklerini, kaza ile veri kayıplarını, verilerin kasti silinmesini veya verilerin zarar görmesini engelleyecek makul önlemler almaktadır.
Kişisel verilere, erişim yetkisi bulunan kişilerden başkalarının erişmesini engellemek adına gereken her türlü teknik ve fiziki önlemler alınır. Bu kapsamda özellikle yetkilendirme sistemi, kişilerin ve sistemlerin gereğinden fazla kişisel veriye erişmesinin mümkün olmayacağı şekilde kurgulanmaktadır.
Şirket, kendi kurum veya kuruluşunda, 6698 sayılı Kanun hükümlerinin uygulanmasını sağlamak amacıyla gerekli denetimleri yapmakta ve yaptırmaktadır.
9. ÜÇÜNCÜ TARAF KİŞİSEL VERİLERE İLİŞKİN TAAHHÜTLER
Kişi Grupları tarafından iletilen, 3. Kişilere ilişkin, kişisel bilgileri, Şirket tarafından işlenebileceği Kişi Grubu tarafından kabul edilir ve rıza verilir. İlgili Kişi Grubu, ayrıca iletilen kişilere ve bilgilerine yönelik 6698 sayılı Kanun’a uygun gerekli bilgilendirmeyi yaptığını ve izinleri aldığını taahhüt eder. Aksi durumdaki oluşacak zararlar ilgili Kişi Grubu nezdinde kalacaktır.
10. KİŞİSEL VERİLERİN SAKLAMA SÜRELERİ
Şirket tarafından işlenen kişisel verilerin saklanma süreleri ve kanuni dayanakları aşağıdaki tabloda yer almaktadır:
SÜREÇ | SAKLAMA SÜRESİ | İMHA SÜRESİ |
Log Kayıt Takip Sistemleri | 2 yıl | Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
İnsan Kaynakları Süreçlerinin Yürütülmesi | Hukuki ilişkinin sona ermesini takiben 10 Yıl
| Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
İş Sağlığı ve Güvenliği Süreçlerinin Yürütülmesi | Hukuki ilişkinin sona ermesini takiben 15 Yıl | Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
İşe Alım Süreçlerinin Planlanması ve Yürütülmesi | 6 ay | Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Staj İşlemleri Süreçlerinin Yürütülmesi | 5 Yıl | Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
İş Süreçlerinin Yürütülmesi ve Planlanması için işlenen Çalışan Yakınına İlişkin Kişisel Veriler | Hukuki ilişki süresi boyunca veya hukuki ilişki sona erdikten itibaren 10 yıl | Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Müşteri Memnuniyeti Süreçlerinin Yürütülmesi | İlgili zamanaşımı süresinin başlangıcından itibaren 10 yıl | Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Sözleşmelerin Kurulması ve İfası Süreçlerinin Yürütülmesi | Hukuki ilişkinin sona ermesini takiben 10 Yıl | Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Finans ve Muhasebe İşlerinin Takibi Süreçlerinin Yürütülmesi | Hukuki ilişkinin sona ermesinden itibaren 10 yıl
| Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Pazarlama Süreçlerinin Yürütülmesi
| Hukuki ilişkinin sona ermesini takiben 3 yıl | Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Hukuk İşlerinin Takibi Süreçlerinin Yürütülmesi | Yargılamanın kesinleşmesinden itibaren 10 yıl | Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
Diğer İş Süreçlerinin Yürütülmesi | İlgili zamanaşımı süresinin başlangıcından itibaren 10 yıl
| Saklama süresinin bitimini takip eden ilk periyodik imha süresinde |
11. HAKLARINIZ
Haklarınız aşağıda yer almaktadır:
Erişim hakkı: Şirket’in elinde bulunan kişisel verilerinize ilişkin bilgilere ve Şirket’in kişisel verilerinizi nasıl kullandığına dair bilgilere erişme ve bu hususlar hakkında bilgi edinme; Şirket’in hakkınızda sahip olduğu her türlü kişisel verilerinizin bir kopyasını talep etme hakkına sahipsiniz. Kişisel verilerinizin büyük bir kısmını kendiniz de online olarak görüntüleyebilirsiniz.
Düzeltme hakkı: Eksik olan Kişisel Verilerinizi dilediğiniz zaman tamamlama ve yanlış olan kişisel verilerinizi düzeltmesini Şirket’ten isteme hakkına sahipsiniz. Aynı zamanda Şirket web sitesi/uygulaması aracılığıyla profilinize girerek Kişisel verilerinizi doğrudan düzeltmeyi veya tamamlamayı da tercih edebilirsiniz. Kayıt formlarına girilen hatalı, yanlış ya da eksik bilgiler nedeniyle Şirket’in ya da Şirket’ten sorumlu kişinin maruz kalacağı her türlü zarar veya hasardan sorumlu olacağınızı lütfen unutmayınız.
Silme Hakkı: Kişisel verilerinizin toplandıkları amaçlar açısından artık gerekli olmadığı durumlarda kişisel verilerinizin silinmesini veya imha edilmesini talep etme hakkına sahipsiniz.
Kısıtlama Hakkı: Kişisel verilerinizin düzeltilmesi veya tamamlanmasına ilişkin olarak bize sunduğunuz herhangi bir talebin ya da verilerin işlenmesine itiraz ettiğiniz durumların meşru menfaatler gereği haklı olduğunu tespit ettiğimiz sürece kişisel verilerinizin işlenmesine sınırlandırma getirilmesini talep etme hakkına sahipsiniz. Kısıtlama hakkınızı kullanmanız durumunda, bilgileri sadece sizin rızanızla ya da yasal hak taleplerinin sunulması, uygulanması ya da savunulması amacıyla işleyeceğiz.
Veri taşınabilirliği hakkı: Bizimle paylaştığınız kişisel verileri, biçimlendirilmiş, yaygın olarak kullanılan ve makinede okunabilir formatta teslim almak ve aynı zamanda veri işleme, bir rızaya ya da sözleşmeye dayalı olarak ve otomatik yollarla yapıldığında bu bilgileri başka bir kontrol birimine aktarma hakkına sahipsiniz.
Rızayı geri çekme hakkı: Uygulanabildiği yerde, dilediğiniz zaman rızanızı geri çekme hakkına sahipsiniz.
İtiraz etme hakkı: Şirket’in gözettiği, kamu menfaati ya da meşru menfaate dayanarak profil oluşturma da dahil olmak üzere kişisel verilerinizin işlenmesine itiraz edebilirsiniz. Şirket bu durumda, yasal olarak zorunlu haller dışında ya da muhtemel kanuni hak taleplerini uygulamak veya savunma yapmak için gereken haller dışında kişisel verilerinizi işlemeyi durduracaktır.
Otomatikleştirilmiş Kişisel Tercihler: Profil oluşturma dâhil olmak üzere, üzerinizde yasal bir etki doğuran ya da benzer şekilde sizi önemli derecede etkileyen tamamen otomatikleştirilmiş veri işlenmesine dayalı bir karara maruz kalmama hakkına sahipsiniz. Ancak bu hakkın, Şirket ile yapacağınız bir sözleşmeye resmiyet kazandırılması veya sözleşmenin yürütülmesi için gerekmesi veya açık rızanızın olması durumunda kullanılması mümkün değildir; Şirket yasalar uyarınca haklarını, özgürlüklerini ve meşru menfaatlerini korumak için uygun önlemleri alma yetkisine sahiptir.
Şikâyet bildirme hakkı: Kişisel verilerinizin işlenmesinin, geçerli kanunları ihlal ettiğini düşündüğünüz durumlarda veri koruma merciine şikâyette bulunabilirsiniz.
12. BAŞVURU USUL VE ESASLARI
İlgili kişi olarak ve veri sorumlusu olduğumuz faaliyetlere dair, 6698 sayılı Kanun 11. maddede yer alan haklarınıza ilişkin taleplerinizi İlgili Kişi Başvuru Formu’nda yer alan usul ve esaslar doğrultusunda, ilgili formu doldurarak; coresys@hs01.kep.tr KEP adresimize, kvkk@coresys.com.tr e-mail adresine; mobil imzalı yahut e-imzalı olarak ileteceğiniz ileti ile yahut ilgili form ile Kazımdirik Mh. 357/3 Sk. No:21 A2 Blok Kat:5 D:81 Bornova / İzmir adresine şahsen yapacağınız ıslak imzalı yazılı başvuru veya noter kanalı ile taleplerinize ilişkin başvuru gerçekleştirebilirsiniz. Yapacağınız başvuruyu Şirket, talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde ücretsiz olarak sonuçlandıracaktır. Ancak, işlemin ayrıca bir maliyeti gerektirmesi hâlinde, Şirket tarafından Kişisel Verileri Koruma Kurulunca belirlenen tarifedeki ücret alınacaktır.
Bu kapsamda ilgili kişi olarak aşağıda yer alan haklara sahipsiniz;
- Kişisel veri işlenip işlenmediğini öğrenme,
- Kişisel verileri işlenmişse buna ilişkin bilgi talep etme,
- Kişisel verilerin işlenme amacını ve bunların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını öğrenme,
- Yurt içinde veya yurt dışında kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişileri bilme,
- Kişisel verilerin eksik veya yanlış işlenmiş olması hâlinde bunların düzeltilmesini isteme,
- İlgili mevzuatta öngörülen şartlar çerçevesinde kişisel verilerin silinmesini veya yok edilmesini isteme,
- Kişisel verilerin aktarıldığı üçüncü kişilere bildirilmesini isteme,
- İşlenen verilerin münhasıran otomatik sistemler vasıtasıyla analiz edilmesi suretiyle kişinin kendisi aleyhine bir sonucun ortaya çıkmasına itiraz etme,
- Kişisel verilerin kanuna aykırı olarak işlenmesi sebebiyle zarara uğraması hâlinde zararın giderilmesini talep etme.